منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

سخنان افراد بزرگ


در شگفتم که سلام در هر دیداری آغاز است اما در نماز پایان، شاید که پایان نماز آغاز دیدار باشد... (دکتر شریعتی)


در روزگار جهل، شعور خود جرم است. (دکتر شریعتی)


اگر انسان‌ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یک میلیونیوم معده ‌شان بود، اکنون کره زمین تعریف دیگری داشت. (البرت آینشتین)


از پی هر گریه آخر خنده ایست// مرد آخربین مبارک بنده ایست. (مولوی)


ما باید ناامیدی های کوچک را بپذیریم، ولی نباید هرگز امیدهای بزرگ بی انتها را از دست بدهیم. (مارتین کینگ لوتر)

پارسایی را از دست یاد بگیریم...


بیایید پارسایی را از دستانمان یاد بگیریم...

بی هیچ چشم داشتی زمین را آماده میکند،
در دل آن دانه میکارد،
به آن آب میدهد،
آن را درو میکند،
آرد میکند،
حتی نان را لقمه میکند اما برای خودش نمیخواهد!
میداند که بقای خودش به دیگر اعضاء وابسته است...

SMSهای شاعرانه!!!


1- قار قار خبردار، دلم شده بی قرار // دلمو نبر اینجوری، دوستت دارم بدجوری
2-الهی شمع بشی دورت بگردم // بعدش فوتت کنم خاموش بشی هر هر بخندم
3- سبد سبد رفاقت، رفیق پر سخاوت // دوستت دارم تو دنیا، تا مرز بی نهایت
4- اتل متل یه گلدون، فرستادم براتون // گل نداره ببخشید، شما بشید گل اون
5- اتل متل توتوله، حال گلم چه جوره // اینو بخون یادم کن، لبخند بزن شادم کن
6- دل رو زدم به دریا، زدم برات پیامی // فقط برای اینکه، نگی تو بی مرامی
7- لیمو نخور ترش میکنی، منو فراموش میکنی // آدامس بخور تا باد کنی، منو همیشه یاد کنی
8- سبد سبد شقایق، دلت پر از حقایق // الهی که بخندی، تموم این دقایق
9- گلی گم کرده ام در باغ هستی // خودتو لوس نکن اون گل تو هستی
10- چنان کاری دلت با قلب من کرد // که موج زلزله با ارگ بم کرد
11- میخوام که عاشقت بشم // گل شقایقت بشم // دلم برات تنگ شده بود // گفتم مزاحمت بشم
12- کاش میشد تو روزگارت، تو بهار موندگارت // میون این همه یارت، من باشم دارو ندارت
13- غزال خوش غزل تویی // شیرینتر از عسل تویی // بین تمام آدما // نگین بی بدل تویی
14- یادها رفتند و ما هم میرویم از یادها // کی پر کاهی بماند در میان بادها...
15- شب است و یاد تو مرا پر از ترانه میکند // چه کرده ای که دل تورا چنین بهانه میکند
16- اگه قصر شاهی تو واسه من جایی نداره // کلبه ی خاکی قلبم قابل تورو نداره
17- شاه نشین چشم من تکیه گه خیال توست // اگرچه دورم از تو، ولی دلم به یاد توست
18- ای دوست، بیا تو یادگاری بفرست // اگر گلی نیست، بوته خاری بفرست // از بهره خود و این دل بی طاقت ما // این SMS که رسید، جوابی بفرست!
19- اگه خابی اگه بیدار، و یا در عالم دیدار، بدان قلبی بیاد تو همیشه می تپد ای یار
20- گفتیم مال یاریم، غیر دل چیزی نداریم // بی شما خزون سردیم، با شما اِند بهاریم

بیگ بن - Big Ben


Big ben نام یک برج ساعت است که در لندن قرار دارد.

این ساعت بعد از اتوبوس های 2 طبقه ی قرمز رنگ یاساعت بیگ بن - Big Ben

تاکسی های مشکی لندن، یکی از بهترین

سمبل های شهر لندن محسوب میشود.

ساعتی بسیار دقیق... در شب و هنگامی که

چراغ هایش روشن میشوند این ساعت و برج بسیار زیبا و تماشایی میشود.


بیگ بن در ابتدا در این مکان واقع نبود، در آتش سوزی شب 16 اکتبر 1834 مکان اصلی ساعت به کلی نابود شد و برج جدید در مکان فعلی طراحی شد.
داستان نام این ساعت هم خیلی طولانی هست، درواقع نام این ساعت هیچ ربطی به خود ساعت ندارد و بیشتر به ناقوس آن اشاره میکند، احتمالاً بعضی از تاریخ نویسان برای زنده نگاه داشتن نام  Sir Benjamin Hall این نام را انتخاب کردند اما احتمال هایی میدهند که نام را از نام Benjamin Caunt که یک بوکسور سنگین وزن بریتانیایی هست گرفته باشند. البته به هر حال امروزه دیگر نام بیگ بن (Big ben )به کل ساعت اشاره میکند و تنها محدود به ناقوس نیست.

و اما ساعت این برج...
ساعت بیگ بن مشهور بخاطر دقتش است. طراحی ساعت بر عهده ی Edmund Beckett Denison و George Airy بوده است. بعد از طراحی، ساخت ساعت را به Edward John Dent که یک ساعت ساز بود سپردند. اما ایشون در سال 1853 فوت کردند، بعد از مرگ ساعت ساز اصلی، یکی از اقوام او به نام Frederick Dent ساخت ساعت را در سال 1854 تمام کرد.

صدای ناقوس این ساعت در جهان بسیار مشهور است، جالبه بدونید که شبکه ی BBC اولین بار در 31 دسامبر 1923 صدای این ناقوس را پخش کرد و هنوز که هنوزه شبکه ی BBC در ابتدای بعضی از اخبارها این صدا رو پخش میکند.


ادامه مطلب ...

عکس: قلعه ماسه ای

قلعه ی ماسه ای



تصویر توسط هاست پاک شد.

5 دامنه ی رایگان

مطلب قیدیمی هست. امکان داره سایت های معرفی شده دیگه فعالیت نکنن


اینبار 5 دامنه ی غیر رسمی رو معرفی میکنم، این دامنه ها هم خیلی مشهور هستن، اما اینبار دو سرویس وطنی هم به همراه اونا معرفی کردم...

در اولین بخش معروف ترین دامین رو معرفی میکنم، دامین معروف .tk
آدرستون میشه: www.YOU.tk
وبگاه اصلی: www.dot.tk

اینیکی هم خیلی مشهوره .co.cc
آدرستون میشه: www.YOU.co.cc
وبگاه اصلی: www.co.cc

سومین دامین رایگان یعنی همینی که الان میخوام بگم جدیداً مشهور شده، .co.nr
آدرستون میشه: www.YOU.co.nr
وبگاه اصلی: www.freedomain.co.nr

ودر آخر 2تا سرویس وطنی رو معرفی میکنم.
اولیش:
آدرستون میشه: www.YOU.coo.ir
وبگاه اصلی: www.coo.ir

اینم دومیش:
آدرستون میشه: www.YOU.sub.ir
وبگاه اصلی: www.sub.ir

نوشتار مرتبط:
دامین های رایگان و رسمی (.com - .org - .net و ...)

بلاگرم فیلتر شد


متاسفانه این پست حذف شده!

مثلث برمودا

در بخشی از اقیانوس اطلس، قسمتی وجود دارد که شبیه یک مثلث است. در این مثلث تاکنون بیش از 50 کشتی و 20 هواپیما بدون هیچ دلیلی از بین رفته اند.


هیچ کدام از این کشتی ها و هواپیماها دارای مشکل فنی نبودند و ناگهان از بین رفتند! حتی بیشتر این کشتی ها فرصت مخابره ی پیام را هم نداشتند.
هواپیماها هم بعد از ارسال یک پیام کوتاه ناگهان ناپدید شدند و لاشه ی آنها هرگز تاکنون پیدا نشد. تمامی گزارشات مربوط به ناپدید شدن این کشتی ها و هواپیماها از اواسط قرن 19 تا به امروز ثبت شده و تا این لحظه هم هیچ دانشمندی موفق به حل این راز نشده.


البته من خودم شخصا دوتا دلیل کاملاً متفاوت و البته عجیب در این باره شنیدم:

- اول اینکه تو یه مجله خونده بودم که آمریکا داره در اون منطقه آزمایشات نظامی میکنه و هرکی از اونجا رد بشه، توسط آمریکایی ها کشته میشه و کلاً اثری ازش بجا نمیمونه!!!
- دومی هم اینکه جای دیگه خونده بودم که اون منطقه زیر نظر عوامل غیر زمینی و موجودات فضایی هست.


لازم به ذکره که برمودا نام گروهی از جزایر هست که مربوط به بریتانیا هستن. نام برمودا هم از شخصی به نام Juan de Bermúdez  گرفته شده که احتمالاً در تاریخ 1503 به این جزایر اومده بود.


برگرفته شده از دانشنامه ی بریتانیکا

سرویس ایمیل ایرانی


با این پست من سرویس رایگان ایمیل ایرانی رو با نام میل فا (MailFa) به شما معرفی میکنم.سرویس ایمیل ایرانی

سرویسی رایگان، کاملاً فارسی و با امکانات خیلی خوب.
البته من به 3 دلیل اصلاً از این سرویس خوشم نمیاد چرا؟
1- کپی رایت تو ایران رعایت نمیشه، پس احتمالاً تو این سرویس امنیت کاربرا خوب تامین نمیشه. تو این سرویس ها امنیت مهمترین و حساس ترین بخشه.
2- برای ثبت نام تو این سرویس از شما نام و نام خانوادگی میخواد که من به شدت مخالف این کار هستم.
3- این سرویس رایگان هست و به دائمی بودنش نمیشه اعتماد کرد (این یعنی اینکه امروز سایت رو خوب ببین چون امکان داره فردا دیگه چنین سایتی موجود نباشه و تعطیل بشه!!)
موقع ثبت نام از شما میخواد که با توافق نامه موافقت کنید و اگه به توافق نامه نگاه کنید این متن پایین رو نوشته:
===>> ما تعهدی در قبال ادامه دار بودن و دائمی بودن این سرویس و نگهداری محتوی ها و اطلاعات شما نداریم اما نهایت تلاش خود را برای سرویس بهتر و دائمی به کار میبریم.
این یعنی چی از نظر شما؟؟؟

به هر حال اینا خب نظرات و عقاید شخصیه منه. ولی در کل من همون جیمیل خودمو ترجیح میدم.
در هر صورت بهتون توصیه میکنم به وبگاهش یه سر بزنید، شاید خوشتون اومد.
وبگاه اصلی: www.mailfa.com