منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

شهردار خشن فیلیپینی که به «مجازاتگر» معروف شد

شهردار خشن فیلیپینی که به «مجازاتگر» معروف شد

در یکی از شهرهای فیلیپین شهرداری وجود داره که بخاطر مجازات خشن مجرمین، مردم بهش لقب «مجازاتگر» رو دادن.

«رودریگو دوترته» اسم شهردار شهر «داوائو» هست. شهر داوائو زمانی به «پایتخت قتل» در فیلیپین مشهور بود، اما از زمان شهرداری «دوترته»، این شهر تبدیل به امن ترین شهر در منطقه جنوب شرقی آسیا شده.

روش هایی که آقای «دوترته» استفاده میکنه شامل کشتن و شکنجه افراد قانون شکن هست که چهره ای خیلی خشن از این مرد در بین مردم به وجود اورده.

یکی از کارهای مشهور«دوترته» این بود که در یک کنفرانس خبری در سال 2011 مبلغ 120.000 دلار رو به عنوان جایزه کسی تعیین کرده بود که بتونه سر یکی از جنایتکارهای مشهور شهر رو قطع کنه تحویل بده. و همینطور 24.000 دلار جایزه ویژه اگه سر بریده شده رو داخل یه کیسه یخ بندازه و بیاره تا بوی گند نده!

این شهردار خشن به تمام نیروهای پلیس حکم تیراندازی به سمت هر کسی که در حال ایجاد مشکل هست رو داده تا در همون لحظه مجرم به سزار عملش برسه. مجازات های خشن این شهردار به شدت مورد انتقاد سازمان های بین المللی مثل سازمان عفو بین الملل هست، اما مردم شهر ازش رضایت بالایی دارن و حتی کمپینی تشکیل دادن و از این شهردار برای نامزدی در ریاست جمهوری سال 2016 دعوت کردن؛ اگرچه که «مجازاتگر» این دعوت رو رد کرده.

نظر «دوترته» درباره خودش جالبه: «قبول دارم که من 100 درصد تروریست هستم. اما من فقط قاچاقچی ها، آدم رباها و مجرمین رو ترور میکنم».

  

برای متوجه شدن اهمیت این شهردار برای شهر «داوائو» کافیه وضعیت شهر رو قبل از شهردار شدن این مجازاتگر بررسی کنیم.

«داوائو» شهری در جنوب جزیره «میندانائو» هست که مشهور به وقوع انواع جنابت بود. آب ها و سواحل این منطقه بعد از سومالی، دومین منطقه خطرناک از نظر دزدان دریایی و سرقت کشتی ها بود. آدم ربایی، گروگان گیری، حضور تروریست های وابسته به القاعده و کلا اعمال تروریستی امری کاملا طبیعی در «داوائو» محسوب میشد. از زمان شهردار شدن «دوترته» و سیاست های برخوررد خشن با مجرمین، کلیه این اقدامات مجرمانه تا حدی کم شده که حالا از «پایتخت قتل» تبدیل به یکی از امن ترین شهرهای منطقه جنوب شرقی آسیا شده.

شهردار خشن فیلیپینی که به «مجازاتگر» معروف شد

نکته: پانیشر اسم یه شخصیتی هست که بر اساسش 2 فیلم هم ساخته شده. شخصیت پانیشر یک پلیسی بود که خانوادش به دست افراد مجرم کشته میشن و از اون به بعد این شخص از اداره پلیس خارج میشه و شروع به کشتن افراد مجرم میکنه.


نظرات 1 + ارسال نظر
سحر سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 23:16 http://saereh.mihanblog.com/

ولادت امام خوبی ها، امام رضا(ع) رو بهتون تبریک میگم.با آرروزی بهترینها
65168

مچکر
منم همینطور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد