منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

گرون‌ترین نامه انتقام با نابودکردن 9 گوشی آیفون

گرون‌ترین نامه انتقام با نابودکردن 9 گوشی آیفون

یه پسر چینی بعد از اینکه نامزدش ترکش میکنه، تصمیم میگیره گرون ترین نامه ی انتقام رو براش بنویسه.

ظاهرا نامزد این پسر بخاطر یه گوشی آیفون 6 اس (iPhone 6s) تصمیم میگیره رابطه‌شو قطع کنه. چون اون موقع وضع مالی این پسر هم خوب نبود. این پسر هم که خیلی از این موضوع ناراحت بوده، 9 تا گوشه آیفون 6 میخره و روی صفحه نمایش اونا با یه چیز تیز این پیام رو مینویسه: «سپتامبر گذشته بخاطر یه آیفون 6 منو ترک کردی و پیش دوستم رفتی. با تشکر از نگاه سطح پایینی که به من داشتی، موفق شدم بیشتر از قبل کار کنم (و موفق تر بشم). حالا در اولین سالگرد جداشدنمون  و در غم رابطه بدی که داشتیم، این 9تا آیفون 6 رو تقدیمت میکنم»


البته این پسر از هر گوشی به شکل جداگونه عکس گرفته و در واقع یک عکس که هر 9تا گوشی رو نشون بده وجود نداره. بخاطر همین مقداری شک و تردید وجود داره که این کار واقعی نباشه. یا اینکه شاید پیام ها روی چندین «محافظ صفحه» نوشته شده باشه و بعد روی یه گوشی آیفون قرار گرفته باشه.


پیش‌بینی نیاز به دستشویی با این نرم‌افزار موبایل

پیش‌بینی نیاز به دستشویی با این نرم‌افزار موبایل

در دنیا نرم افزارهای مختلفی برای موبایل طراحی شده و هر کدوم کارایی مخصوص خودشو داره. ولی اخیرا نرم افزاری برای موبایل ارائه شده که از باقی اونا متفاوته. نرم افزاری دستشویی‌یاب!

این نرم افزار به همراه یه تیکه دستگاه خیلی کوچیک عرضه میشه. اون دستگاه کوچیک روی شکم نصب میشه و از لحظه اتصال، فعالیت های روده های شمارو کنترل میکنه. در نتیجه، هرزمان که روده ها در حال پر شده باشه - یعنی 10 دقیقه قبل از پر شدن کامل - این وسیله یک پیام رو به نرم افزار مخصوص خودش در موبایل شما ارسال میکنه و به شما هشدار میده که تا پیدا کردن یه دستشویی فقط 10 دقیقه زمان دارید.


شاید این دستگاه به ظاهر بی مصرف باشه، ولی در واقع کارایی خیلی مهمی برای کسایی که کارشون زیاده و بر اساس زمان‌بندی کار انجام میدن، یا کسایی که مشکلات سلامتی دارن، داره.

قیمت این نرم‌افزار به همراه دستگاه کوچیکش 200 دلاره که البته هنوز به شکل عمومی ارائه نشده.


علاقه عجیب ژاپنی‌ها به سگ‌های رباتی

علاقه عجیب ژاپنی‌ها به سگ‌های رباتی

ژاپنی ها با هوش بالای خودشون، تصمیم گرفتن از روبات ها بجای سگ استفاده کنن.

شرکت «سونی» ژاپن از سال 1999 شروع به تولید نوعی ربات شبیه به سگ کرده و اسمشو «آی‌بو» گذاشته. این ربات ها با استفاده از هوش مصنوعی بکار رفته در اونا، خیلی باهوش هستن و میتونن بر اساس سلیقه صاحبشون، اخلاقیات و رفتارهای جدیدی یاد بگیرن.

اما متاسفانه شرکت سونی به علت یه سری مشکلات، از سال 2006 ساخت این ربات هارو متوقف کرد و فقط ارائه خدمات تعمیر رو انجام میداد که اون هم چندی پیش به علت مشکلات مالی شرکت، تعطیل شد.


صاحبان این سگ ها که به شدت به این موجودات خودشون وابسته شدن، در زمان خرابی سگ هاشون حاضرت پول زیادی رو برای تعمیر اونا هزینه کنن، اما چون پیدا کردن قطعه برای این ربات ها مشکله، روی به دفن کردن اونا به سبک انسان ها گرفتن.

ظاهرا در حال حاضر تنها شرکتی که این ربات هارو تعمیر میکنه، یه شرکت ژاپنی هست که مهندس های سابق «سونی» رو استخدام کرده. ولی این شرکت هم برای تعمیر هر ربات حداقل به 2 ماه زمان نیاز داره.


صرف 6 ماه زمان برای ساخت یه ساندویچ از نقطه صفر

صرف 6 ماه زمان برای ساخت یه ساندویچ از صفر

یه مرد آمریکایی برای اینکه یه ساندویچ ساده بخوره یه تصمیم عجیب گرفت: صفر تا صد اجزای ساندویچ رو خودش ساخت.

«اندی جورج» - 28 ساله - یه کانال ویدئویی در یوتیوب داره و در اون فیلم هایی از نحوه ساخته شدن چیزهای مختلف میزاره. در یکی از ویدئو ها، «اندی» تصمیم گرفت نحوه ساخت یه ساندویچ رو توضیح بده؛ منتها با این تفاوت که تک تک اجزای این ساندویچ رو خودش تولید کرد.


این مجری یوتیوبی برای این ویدئو مجبور شد در باغچه کلی سبزی بکاره. برای تهیه نمک، به شهری کنار اقیانوس سفر کرد و با جوشوندن آب اقیانوس موفق شد نمک بدست بیاره. در ادامه با کاشت گندم شروع به تولید نون کرد. اما اوج این فیلم زمانی هست که «اندی» سر یه مرغ زده رو با دست از تنش جدا میکنه تا از گوشت مرغ برای ساندویچش استفاده کنه.

البته این کار اونقدر ساده هم که فکر میکنید نبود. مثلا برای حمل نمکی که از آب دریا بدست آورده بود، در فرودگاه به مشکل برخورد و نزدیک بود توسط پلیس بازداشت بشه. یا اینکه برای تولید پنیر برای ساندویچش، «اندی» کلی تمرین کرد تا یاد بگیره چطور از گاو شیر بدوشه.

اما در نهایت، با همه سختی ها، بعد از 6 ماه تلاش و صرف هزینه 1.500 دلاری،  موفق شد ساندویچی رو بخوره که از اول تا آخرش رو خودش تهیه کرده بود.