منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

پولدار شدن با فروختن تیکه سنگ به مردم

پولدار شدن با فروختن تیکه سنگ به مردم

آمریکا سرزمین عجیبیه. یکی میره و با فروش سیب زمینی پولدار میشه، و یکی با فروختن تیکه سنگ!

«گری راس دال» که همین چند ماه پیش از دنیا رفت یک نابغه بود. «گری» موفق شد با احمقانه ترین ایده، خودشو تبدیل به یکی از پولداررترین ها کنه: ایده فروش سنگ به مردم، به عنوان حیوان خانگی!

همه چیز از شبی شروع شد که «گری» در یک کافه بود. مردم اون شب درباره گرفتاری های نگهداری از حیوونات، تمیز کردنشون و هزینه های سنگین نگهداری حیوونات حرف میزدن. ایده فروش سنگ به عنوان حیوان خانگی از همون شب تو سر «گری» افتاد؛ چون نه گرفتاری نگهداری داشت، نه هزینه میخواست و نه هیچی.

«گری» برای عملی کردن ایده خودش موفق شد 2 سرمایه گذار پیدا کنه که با هم به یه مغازه رفتن و کلی تیکه سنگ صاف و تمیز رو خریدن. گری میدونست که عقل مردم به چشمشونه، پس ظاهر کار هم باید خیلی تمیز باشه. بخاطر همین وقت زیادی رو صرف طراحی یه جعبه کرد تا سنگ رو داخل جعبه با قیمت بیشتری بفروشه. این جعبه حتی چندتا سوراخ داشت تا «سنگ» (که دیگه الان یه حیوون خونگی بود) بتونه نفس بکشه.

همینطور برای شیک تر کردن کار، یه دفترچه راهنمای کوچیک هم طراحی کرد و داخل جعبه گذاشت که در مورد نحوه نگهداری از سنگ یه سری چیزا نوشته شده بود.

  

پولدار شدن با فروختن تیکه سنگ به مردم

شاید باورتون نشه، ولی همون دفترچه راهنما باعث شد تا «گری» بتونه به سادگی تیکه سنگ های خودشو به عنوان حیوون خانگی به مردم بفروشه و مردم هم با رضایت کامل خریداریش کنن.

فروش این سنگ ها از کریسمس 1975 شروع شد. در عرض چند ماه، آمار فروش از مرز 1.5 میلیون سنگ هم گذشت. تقاضا به قدری زیاد شده بود که این مرد جوون تصمیم گرفت شخص دیگه ای رو به عنوان مدیر روابط عمومی استخدام کنه تا فقط جواب تلفنارو بده.

این ایده شاید یکی از احمقانه ترین ایده های تاریخ باشه، ولی «گری» ایده احمقانه خودش رو تبدیل به یه فرصتی برای پولداری کرد. این مرد خوش ذوق با این کارش برای همیشه در تاریخ موندگار شد.


نظرات 2 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:54 http://www.ansd.blogsky.com

مهرداد جان مطلب قشنگی نوشتی...
با ادای احترام به مشقاسم باید بگم امان از دست این آمریکایی ها!

خوشحالم خوشتون اومد
واقعا امان از دستشون

sadaf شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:15

Hahha tazegia rah pooldar shodano mizariaaa

آره عاخر سر خودمم یکی از این راه هارو باید امتحان کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد