منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

معرفی سرویس دهنگان برتر وبلاگ ایرانی و خارجی

سرویس های خارجی:

بدون هیچ شک و چون و چرا، دو ابرقدرت وبلاگ دهی در سراسر گیتی یکی بلاگر (www.Blogger.com) و دیگری وردپرس (www.WordPress.com) هستن.


سرویس بلاگر برای گوگل هست و مثل همه سرویس های گوگل، حرفه ای طراحی شده؛ وردپرس هم پیشرفته ترین سرویس وبلاگ دهی دنیا هست که خیلی خیلی پیشرفته هست و مناسب افرادی هست که امکانات زیاد میخوان.


هم بلاگر و هم وردپرس به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی میکنن و میتونید همه محیط وبلاگتون رو حتی محیط بخش مدیریتش رو به صورت کامل پارسی کنید. همینطور هردوی این سرویس ها به شما 3 گیگابایت فضای رایگان برای عکس هاتون هم میدن.


یکی امکان فوق العاده ای که گوگل برای تمام سرویس هاش ازجمله برای بلاگر گذاشته اینه که اگه شما یک ایمیل جیمیل داشته باشید به صورت پیشفرض کاربر تمامی سرویس های گوگل ازجمله بلاگر هستید و به راحتی میتونید بدون داشتن هیچ وبلاگی وارد بخش مدیریت بلاگر بشید.

همچنین بلاگر علاوه بر تمامی امکانات رایگانش، به شما این امکان رو میده که حتی با ایمیل، وبلاگتون رو آپدیت کنید. اگه تو آمریکا زندگی کنید با sms هم این کار رو میشه کرد.


هردوی این سرویس ها در ایران مسدود هستن و حتی امکان بازدید از وبلاگ های ساخته شده در این دو سرویس هم برای بازدیدکننده های ایرانی امکان نداره.


چند سرویس خارجیه دیگه که رایگان هستن:


www.blog.ca

www.Blog.co.uk

www.Blog.com


اما سرویس های ایرانی:


بلاگ اسکای

بهترین سرویس دهنده وبلاگ ایرانی همین بلاگ اسکای خودمون هست (www.Blogsky.com).

بلاگ اسکای دومین سرویس دهنده ای بود که در ایران شروع به ارائه خدمات وبلاگ کرد و چندی پیش با به روز رسانی خودش، امکاناتی در حد وردپرس و بسیار بالاتر از بلاگر هم اضافه کرد. اما نکته مهم (به نظر شخص من) سابقه هست. همینطور که گفتم، بلاگ‌اسکای دومین سرویس قدیمی در ایران هست که بیشتر از  7 - 8 ساله در حال ارائه سرویس هست. این یعنی اینکه قابل اعتماده.


یکی از مهمترین امتیازات بلاگ اسکای، احترام به کاربرای مختلف هست. در وبلاگ مدیران بلاگ اسکای، تمامی سوالات شما با جواب تایید میشه. (چه از ایمیل چه از وبلاگ مدیران)


بلاگ اسکای برای حل مشکل فضا هم چاره اندیشی کرده و از عید 89 به تمام کاربرای بلاگ اسکای 300 مگابایت فضای رایگان برای آپلود هر فایلی که دوست داشتید میده که طی چند وقت اخیر حجم 300مگابایت رو به 5 گیگ افزایش داده.


یه امکان جالبش، آمارگیر حرفه‌ایش هست. لازم نیست از هیچ آمارگیری دیگه‌ای استفاده کنید، چون خودش یه آمارگیر حرفه‌ای به شکل داخلی داره. فقط کافیه فعالش کنید.




میهن بلاگ

سرویس بعدی که خیلی پیشرفته هست، میهن بلاگ (www.MihanBlog.com) هست. این سرویس توسط تیمی پشتیبانی میشه که دو سایت بزرگ cloob.com و aparat.com رو اداره میکنن؛ تیم بسیار حرفه ای و بزرگ که بزرگ‌ترین سایت های ایران رو طراحی کردن.


میهن بلاگ بسیار قدرتمند هست (خصوصا از وقتی که تیم مدیریتیش تغییر کرده و تیم بالا مدیریت رو بدست گرفتن) و برای وبلاگ های حرفه ای کاملا مناسبه. البته یه ویژگی خاصش اینکه امکان حذف کامل تبلیغات رو از وبلاگتون میده (بشرطی که وبلاگتون بروز باشه) - اخیرا مقداری فضا هم به وبلاگ هاش میده.


بی انصافیه اگه نگیم که پشتیبانی میهن بلاگ هم همچون بلاگ اسکای بسیار قدرتمند و قوی پاسخگوی کاربرانش هست. در کل، میهن بلاگ رو میشه یکی از بزرگ‌ترین های وبلاگ‌دهی در ایران دونست.




پرشین بلاگ

اما قدیمی‌ترین سرویس دهنده وبلاگ فارسی پرشین بلاگ بود(www.PersianBlog.ir)

پرشین بلاگ اولین سایتی بود که امکان وبلاگ نویسی رو به ایرانیا داد. در ابتدا آدرسشون persianblog.com که که ظاهرا این آدرس مورد حمله هکرها قرار گرفت و از اون به بعد از آدرس persianblog.ir استفاده میشه.


پرشین بلاگ از یکی از اولین سرویس هایی هم بود که فضای رایگان برای آپلود عکس رو در اختیار کاربرانش میزاشت.




بلاگ دات آی‌آر

بلاگ دات آی آر (www.blog.ir) توسط گروه بیان اداره میشه (این گروه چندی پیش مسابقه بین‌المللی برنامه نویسی رو برگزار کرده بود و خودش رو در سطح جهان مطرح کرد). این سرویس وبلاگ بسیار نرم، پرسرعت و البته امن هست. اگرچه که تقریبا جوون هست و عمر زیادی نداره ولی نشون داده که میشه بهش اعتماد کرد.


از قابلیت این سرویس میشه به آدرس زیباش اشاره کرد. کوتاه و دلچسب مثل:‌YOU.blog.ir

همینطور میتونید تبلیغات هارو از وبلاگتون کامل حذف کنید. خیلی انعطاف پذیره و تقریبا هرگوشه وبلاگ رو میتونید تغییر بدید. فضای رایگان برای آپلود فایل و عکس هم میده و اگه حجمتون تموم شد براحتی میتونید حجم بیشتری خریداری کنید. (حجم اولیه رایگانه و خوب هم هست)


معمولا ثبت‌نام در این سرویس نیازمند داشتن دعوتنامه هست.



بلاگفا

بلاگفا (www.blogfa.com) هم از سرویس های مشهور وبلاگنویسی ایران هست که بخاطر سادگیش شهرت خیلی خوبی پیدا کرده. امکاناتش حرفه ای نیست (در مقایسه با سرویس های دیگه که بالا معرفی کردم) و یکی از معایب بزرگش، محدودیت های زیاد برای کاربره.


به نظر من، وبلاگ محیطی متعلق به کاربر هست که هرچیزی که بخواد باید بتونه توش بزاره (و البته در قبالشون پاسخگو هم باشه (در صورتی که مشکلی پیش بیاد)) اما بلاگفا در این خصوص زیاد خوب عمل نکرده و گذاشتن خیلی از کدها (مثلا تبلیغاتی ها) رو ممنوع اعلام کرده. در کل، بخاطر آزاد نبوده خودم ازش استفاده نمیکنم؛ اما برای کارهای ساده مثل خاطره نویسی و ... میتونه خوب باشه، چون بسیار ساده و روونه.



برخی از سرویس های دیگه که امکان ساخت وبلاگ بشما میدن:


www.Photoblog.ir

teblog.tebyan.net

www.niniweblog.com
(سرویس وبلاگ‌دهی با موضوع کودک)

www.parsiblog.com


مطلب مرتبط:

نحوه قرار دادن عکس در وبلاگ



* این مطلب در 31 تیر 1393 به‌روز رسانی شد.



در بلاگ‌دان:

معرفی سرویس های وبلاگدهی خارجی

معرفی سرویس های وبلاگدهی ایرانی





سایت یا وبلاگ؟؟ مقدمات ساخت سایت/وبلاگ و مقایسه

در دنیای فناوری اطلاعات چندین نوع فضا وجود داره! فضای کامپیوتر و فضای اینترنت از همه مهمترن.

هرکدوم از این دوتا دقیقا مثل یه شهر میمونن، برای زندگی تو شهر شما نیاز به خونه دارید دیگه! برای استفاده از هر کدوم از این فضاها هم شما نیاز به یک سری لوازم دارید.

این لوازم شامل:

برای استفاده از فضای داخل کامپیوتر شما نیاز به هارد دیسک Hrad Disk و برای استفاده از فضای اینترنت شما نیاز به یک هاست Host یا میزبان دارید.


باید بدونید که شما همینطور که باید بابت خرید هارد خودتونو پول بدید، هاست ها هم پولی هستن و باید پول بابتشون بدید. مدل های رایگان هم منتها با کمی امکانات کمتر موجوده...


ادامه مطلب ...

آموزش کم حجم کردن عکس ها (قسمت 2_تغییر فرمت)

در قسمت قبل با استفاده از Paint ویندوز و بدون هیچ دستکاری ای حجم رو عوض کردیم ولی ایندفعه یکم میخوایم دستکاری کنیم و فرمت عکس رو عوض کنیم!

برای این کار به هیچ نرم افزار خاصی بجز همون Paint ویندوز نیاز نداریم. دوباره با همین نرم افزار ساده تغییر حجمی میخوایم ایجاد کنیم:


اول باید بدونید که هر سری فایل برای خودش فرمت های خاصی دارن. مثلاً فایل های فیلم فرمت هایی مثل mpeg، avi، wmv و ... دارن

فایل های عکس هم از این قضیه مستثنی نیستن و فرمت های زیادی دارن مثل Jpeg، Gif، BMP، PNG و ...

هرکدوم از این فرمت ها به نحوی میتونه حجم رو پایین بیاره!


فرمتی که امروز در موردش مینویسیم GIF هست. این فرمت درسته که در بعضی موارد یکم کیفیت عکس رو پایین میاره ولی حجم رو هم خیلی کاهش میده.

فقط توجه داشته باشید که هرچی رنگبندی و اجسام داخل عکس ساده تر و کم تر باشن، GIF حجم عکستون رو پایینتر میاره (البته در بیشتر موارد)


در این آموزش ما عکس زیر رو با دو فرمت JPEG و GIF ذخیره میکنیم تا تفات حجمی رو ببینید:


در ابتدای کار نرم افزار Paint رو باز کنید (به آدرس زیر برید)

Start > All Programs > Accessories


بعدش از منوی File گزینه Open رو بزنید و عکس مورد نظر خودتونو انتخاب کنید تا وارد محیط Paint بشه.

حالا بازم بدون انجام هیچ کار خاصی، دوباره از منوی File گزینه Save as رو انتخاب کنید!

منتها اول باید یه اسم دلخواه به عکس بدید و در قسمت Save as type باید گزینه GIF رو انتخاب کنید. با این کار، عکستون با فرمت Gif ذخیره میشه.


حالا حجم عکس اولیه رو با عکسی که ذخیره کردید مقایسه کنید:

(عکس سمت چپ با فرمت JPEG و عکس سمت راست با فرمت GIF)

نتیجه کار

بازم میگم که این کار 100% نیست و در بعضی مواقع حتی برعکس هم عمل میکنه!

موفق باشید.


به آسمون سپردم...



به آسمون سپردم چشم از تو بر نداره

مراقب تو باشه سرت بلا نیاره

تا تو نخوای نتابه دلت گرفت بباره

سپردم با تو باشه هرگز تنهات نزاره...


آموزش کم حجم کردن عکس ها (قسمت اول_Paint)

یکی از دوستان گلم در مورد کم کردن حجم عکس ها پرسید و این مجموعه نوشتاری بخاطر ایشون تنظیم شد. امید میره که مفید باشه.

در اولین قسمت که همین پست فعلی هست، ما با استفاده از نرم افزار Paint که تو همه ویندوزها موجوده حجم عکس رو کم میکنیم. انشاا... اگه عمری باقی باشه در پست های بعدی روشهای پیشرفته تر رو میگم.

- کم کردن حجم عکس با نرم افزار نقاشی ویندوز_Paint

در ابتدا به آدرس زیر برید و برنامه Paint رو اجرا کنید:
Start >> All Programs >> Accessories

بعد از اجرای برنامه، از منوی File گزینه Open رو انتخاب کنید تا بتونیم عکس مورد نظری که میخوایم حجمشو کم کنیم رو وارد برنامه کنیم.
حالا بدون اینکه هیچ کاری بکنید، دوباره از منوی File اینبار گزینه Save as رو انتخاب کنید و عکس مورد نظرتون رو با یه اسم جدید ذخیره کنید.
اگه حجم عکس اول رو با حجم عکس دومی مشاهده کنید متوجه تفاوت بزرگ حجمی میشید!!


کم کردن حجم عکس ها


روش بعدی در آینده.
بای تا بعد


جایزه اسکار


جایزه اسکار نام یکی از معتبرترین جایزه های سینمایی جهان است که که هرساله در ایالات متحده به 25 بخش برتر هر فیلم اهدا میشود تا حمایتی باشد از صنعت و هنر سینمایی...


اما چگونه یک فیلم، نامزد دریافت اسکار میشود؟؟
آکادمی اسکار به چندین بخش تقسیم میشود که هر بخش هنرمندان مخصوص به خود را دارد که آنها مسئول انتخاب نامزدهای بخش مربوط به خود میشوند. در بیشتر موضوعات حداکثر 5 نامزد انتخاب میشود و بعد از بین این چند فیلم منتخب، توسط رای گیری مشخص میشود که کدام فیلم برنده اسکار است. بعد از انتخاب برنده، در یک جشن رسمی این آثار به همگان به صورت عمومی معرفی میشوند.


ادامه مطلب ...