منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

ترفندهای جستجو در گوگل


گوگل :: Google

تقریبا فکر نکنم کسی باشه که کلمه "گوگل" رو نشنیده باشه... جدیدا هم که بعضی از دیکشنری ها کلمه گوگل رو به عنوان "جستجو" معنی کردن!!
اما موتور جستجوی گوگل یه سری ترفند های خاصی داره که شما رو برای رسیدن به هدفتون میتونه خیلی کمک کنه.
در اینجا 3 ترفند کاربردی رو میگم که شامل:
- جستجوی مطلب فقط ر یه سایت خاص، پاک کردن نتایح، جستجو دنبال فایلی خاص


1- جستجوی مطلب فقط در یک سایت خاص
این ترفند به درد کسایی میخوره که آدرس سایت منبع رو بلدن، ولی آدرس دقیق مقاله مورد نظرشون رو یادشون نیست.
با کمک این روش، شما میتونید کل یک سایت رو به وسیله گوگل برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خودتون زیر رو رو کنید.


البته این روش خیلی به درد دوستانی میخوره که تو فروم ها و انجمن ها دنبال مطلب باشن.

فرمول این روش به این صورته:   <Search Term> site:<Address>
مثال:  site:manam-minevisam.blogsky.com سال نو چینی
اگه عبارت بالا رو که به عنوان مثال ذکر کردم در گوگل تایپ کنید، گوگل تمام وبلاگ "منم بلدم بنویسم" رو میگرده تا مطلب "سال نو چینی" رو پیدا کنه!

2- پاک کردن نتایج
فرض کنید شما دنبال عدد 7 میگردید!!! (مثلاً!!!!!) این روزا هم همه چی شده ویندوز 7! با این روش شما میتونید نتایج مربوط به ویندوز 7 رو پاک کنید و فقط نتایج دلخواه خودتونو ببینید.
فرمول این روش به این صورته: <Search Term> -<unwanted result>
مثال: -Windows 7 7
در صورتی که شما مثالی که بالا گفتم رو در گوگل بنویسید، گوگل برای شما دنبال اطلاعاتی در مورد عدد 7 میگرده و هر نتیجه ای که مربوط باشه به ویندوز 7 هم از فهرست نتایج شما پاک میشه.

3- جستجو دنبال فایلی خاص
گوگل همینطور که تموم سایت ها رو میتونه بگرده، میتونه متوجه فایل های خاصی در اونا بشه. از این ویژگی گوگل شما میتونید استفاده کنید و دنبال فایل هایی بگردید که دنبالشون بودید
فرمول این روش به این صورته: <Name> filetype:<format>
مثال: Japan History -filetype:pdf
فرض کنید شما دنبال یک کتاب الکترونیکی (با پسوند pdf) هستید و میدونید که اسم کتاب هست (مثلاً...) Japan History. با این روش که در مثال بالا گفتم درواقع شما به گوگل میگید که فقط دنبال اون فایل در کل اینترنت بگرد و گوگل هم فقط همون نتایج رو برای شما میاره.


نظرات 8 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 http://www.akslar.com

سلام دوست گرامی هر روز به وبلاگ شما سر میزنم واقعا حرف نداره خسته نباشید میگم به شما و ارزوی موفقیت دارم برای شما

سلام.... ممنون بابا... دستت درد نکنه
آرزوی منم موفقیت شماست

T.L پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 15:01 http://truelove12.blogfa.com

مطلب مفیدی بود

خوشحالم که مفید بود.... مطالب شما به نظرم از اینایی که مینویسم خیلی بهتره....

یه مادر شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:54

سلام
یه عصر بیا پیشم
لینکی که دادی رو نمی تونم باز کنم که
چی کار کنم.
بعدش هم بگم از لطفی که بهم کردی خیلی ممونم
خیلی حرف همچین وقتی واسم گذاشتی
تشکر
تشکر

چشم.... خواهش میکنم.... کاری نیست که

کمیل شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 15:11 http://kumail.blogsky.com

Intresting Fact of life:

The longest minutes in the world are the last 5 minutes of a LECTURE

while the shortest 5 minutes are the last 5 minutes of EXAMS

GOOD LUCK

im completely agree with u dear muhammad

سعیده یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:33

سلام
اونایی که دادی رو به قسمت اول کد قالبم کپی کردم و قبلی رو تا همونجا پاک کردم (جایگزین کردم)
اما در نمایش وبلاگ هیچ اتفاقی نیوفتاد

اونایی که کپی کردید واسه تبلیغات بود آخه...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:40

مهرداد
بدو بیا
بیچارم کردی
وبلاگ بچم کو؟

وبلاگ که جایی نمیره که.... شما یه قالب رو عوض کنید سر جاش میاد.... احتمالا شما کدها رو نصفه نیمه جاسازی کردید.... آخه پرشین بلاگ عزیز نصف نظر من (در واقع نصف نظری که من توش کدها رو نوشته بودم به عبارتی نصف کدها رو) پاک کرده بود!!!!!
کد هارو شما باید کامل استفاده کنید تا نتیجه بده.... من که تست کردم تو پرشین بلاگ جواب گرفتم

سعیده سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:57

می دونم که
الان درست شد
محشر شده
خیلی چاکریم
از طرف رهام: ماچ ماچ
آخه پسر خوب وقتی کدها رو واسم paste کردی
همش که نیومده بود واسه همین قالبم پرید.
اشکال پرشین بلاگ همینه دیگه
بخش نظراتش کوتاست.
حالا بیا شاهکارت رو ببین
حالی دادی خفن
ممنونم
زیاد
زیاد

از پرشین بلاگ بعیده این کارا....
چشم... الان میام...
خواهش میکنم

دارا چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:31 http://happyguy.blogfa.com

سلام
Mr google بیا که آپم

سلام مستر (جان سینا بودی؟؟؟؟)
الان میام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد