منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

جک لندن - Jack London


جک لندن نام یک نویسنده سرشناس و مشهور آمریکایی است که بخاطر تعدادی از رمان هایش شهرت جهانی پیدا کرده است. امروز 12 ژانویه، سالروز تولد این نویسنده بزرگ تاریخ است و این مقاله هم به همین مناسبت تنظیم گردید.

جک لندن در 12 ژانویه 1876 در سانفرانسیسکو (شهری در ایالت کالیفرنیا) به دنیا آمد. ولی در اکلند بزرگ شد. خانواده ی او بسیار فقیر بودند. جک مثل بقیه ی بچه ها به مدرسه رفت ولی در 14 سالگی بخاطر فقر شدید ترک تحصیل نمود و مشغول به کار شد. در تمام دورانی که کار میکرد، بدون اینکه به مدرسه برود شروع به یادگیری خواندن و نوشتن نمود. با این آموزه ها او در 19 سالگی، در دبیرستان ثبت نام کرد و موفق شد دوره ی 4 ساله ی دبیرستان را یک ساله تمام نمود و...

و به دانشگاه کالیفرنیا در بروکلین راه یافت اما بخاطر فقر در آنجا هم طاقت نیاورد و بعد از یک سال دانشگاه را نیز رها کرد. بعد از ترک دانشگاه او تصمیم گرفت که برای پیدا کردن طلا به کانادا برود و پولدار شود ولی چندی بعد باز هم فقیر و بی پول و دست خالی از آنجا بازگشت. در این دوران بود که او تصمیم گرفت که به عنوان نویسنده فعالیت داشته باشد.
در دوران سفر (برای پیدا کردن طلا) او تجارب بسیاری بدست آورد که زمینه ی نوشتن اولین کتابش به نام The Son of Wolf (منتشر شده در سال 1900) و کتاب Call of the Wild (در سال 1903) شد.جک لندن - Jack London


در طول 17 سال کار نویسندگی، او بیش از 50 کتاب و رمان را نوشت

و گرانترین نویسنده ی آمریکا شد.

در آخرین سال های زندگی، جک لندن به Glen Ellen (در کالیفرنیا) رفت و ساکن آنجا شد. او آرزو داشت خانه ی رویایی خودش را در این مکان بسازد و شروع به ساخت کرد، ولی ناگهان در سال 1913 خانه آتش گرفت و به کلی نابود شد!
بعد از این حادثه و نابودی خانه رویاییش، او شخصی شکسته و مریض شد و نهایت در 22 نوابر 1916 از دنیا رفت. گفته میشود علت مرگش خودکشی بخاطر مصرف زیاد دارو بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد