منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

لئوناردو داوینچی


لئوناردو داوینچی (1519-1452) مردی که هنرمندی کامل و تمام عیار بود. داوینچی بهترین نقاش، مجسمه ساز، معمار و تقریباً بهترین مهندس زمان خود بود. شاید بتوان گفت که او با نقاشی "شام آخر" و "مونا لیزا" شهرتی را برای خود ساخت که کس دیگری نمی توانست بسازد.
لئوناردو داوینچی یک دانشمند و محقق فوق العاده ای نیز بود، 300 سال قبل از اینکه یک ماشین پرواز تکمیل شود، او یک طرح برای ساخت هواپیما و هلیکوپتر اراعه کرد!

دوران کودکی و جوانی
لئوناردو داوینچی در سال 1452 در Vinci به دنیا آمد (Vinci امروزه ایتالیا است). در دوران کودکی خواندن و نوشتن و کمی ریاضیات را آموخت. زمانی که 15 ساله شد، پدرش او را نزد آندرئا دل وروکی که هنرمند به نام و مشهوری بود برد تا نزد او کار و هنر یاد بگیرد. آندرئا دل وروکی یکی از مشهورترین کارگاه های هنری را در فلورانس داشت.
تحت نظر او، داوینچی هنرهای بسیار زیادی را آموخت، هنرهای همچون نقاشی، طراحی، ساخت و ساز و کار با ابزارهای ماشینی مختلف.

لئوناردو داوینچی در میلان
در سال 1482 میلادی، لئوناردو برای ثبت نام در دربار دوک میلان به شهر میلان در شمال غربی ایتالیا رفت. او میخواست به عنوان نقاش و طراح در دربار مشغول به کار شود. لئوناردو به مدت 17 سال در میلان ماند تا آنجا که حکومت این دوک در سال 1499 از حکومت برکنار شد و حکومتش سقوط کرد.


دوران زندگی او در میلان باعث خلق آثار بسیار زیبا و مشهور او شد. او در این 17 سال توانست شش اثر خود را کامل کند که مشهورترین این آثار عبارتند از:
شام آخر که تصویر حضرت مسیح را در حال خوردن یکی از آخرین شام هایش نشان میدهد.
دیگری نیز نقاشی The Virgin of the Rocks است که لئوناردو با رنگ روغن نقاشی کرد.

دفترهای یادداشت لئوناردو
لئوناردو داوینچی زمانی که در میلان بود به شدت به علم و دانش علاقمند شد.
لئوناردو اعتقاد بر این داشت که یک نقاش باید قدرتی داشته باشد که بتواند یک چیز را به خوبی و با تمام اجزایش ببیند و همچنین یک توانایی برای به تصویر کشیدن آن.
او اعتقاد داشت که این خواسته شدنی است اگر به تمامی اجزاء یک موضوع دقت شود و با تصویر آنها را همانطور که هستند توضیح داد.
داوینچی معمولاً افکار و طرح های خود را بر روی دفترهایی مینوشت که شاگردانش این دفترها را تا به امروز نگه داشتند.

بازگشت به فلورانس
در سال 1503 میلادی، لئوناردو داوینچی به فلورانس بازگشت. تحقیقات و مطالعات علمی او همچنان در فلورانس ادامه داشت. او در یکی از بیمارستان ها یک جسد را کالبد شکافی کرد، به پرواز پرندگان در هنگام پرواز بسیار دقت میکرد و تحقیقاتش درباره ی آب را ادامه داد. همچنین او همچنان در علوم پرواز نیز مطالعاتی انجام میداد.
در بین سال های 1500 تا 1506 او بر روی چندین شاهکار خود کار کرد که از آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
Virgin and Child with St. Anne، مونا لیزا، Battle of Anghiari و Leda
در بین این آثار تنها مونا لیزا تکمیل شد.

آخرین سال های زندگی
در سال 1516میلادی، لئوناردو داوینچی تصمیم گرفت که در دربار شاه فرانسیس اول، شاه جوان فرانسه بماند. لئوناردو سه سال آخر زندگی خودش را در محل به نام Cloux محلی در نزدیکی کاخ شاه سکونت کرد.
در سال های آخر او هیچ نقاشی جدیدی نکشید و شاید تنها یکی از اثرهای خود را در این دوران تکمیل کرد. او بیشتر زمان خود را در مطالعه میگذراند.
لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور و نابقه ی جهان، در دوم می سال 1519 از دنیا رفت. بدنش را در کلیسای Saint-Florentin دفن کردند.
این کلیسا در دوران انقلاب فرانسه خسارت بسیار زیادی دید و در ابتدای قرن نوزدهم به کلی ویران شد. از آن زمان تاکنون قبر لئوناردو داوینچی هیچ وقت دیگر پیدا نشد.


اینم عکس شاهکارهای لئوناردو داوینچی:

به علت مسدود شدن هاست... عکس ها از مقاله جدا شد!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد