منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

چیزایی که در مورد مرغ نمیدونستید!

اطلاعاتی در مورد مرغ و صنعت مرغ داری که احتمالا نمیدوسنیتد

شایط زیاد انتظار نداشتید، ولی طبق کشفیات باستان شناسان، مرغ و خروس اولین بار برای مقاصد جنگی وارد زندگی بشر شده بودن، نه برای خوردنشون.

ظاهرا حدود هفت هزار سال پیش بود که بشر با مرغ و خروس آشنا شد. در اون اوایل، مرغ و خروس کاربرد امروزی رو نداشتن و فقط جهت بازی خروس جنگی استفاده میشدن. بعدها و با گسترش صنعت بود که انسان روی به استفاده از گوشت مرغ ها و خروس ها آورد. (منیع)


 

 



اطلاعاتی در مورد مرغ و صنعت مرغ داری که احتمالا نمیدوسنیتد

بعد از جنگ جهانی و در دوران جنگ سرد بود قیمت مرغ در آمریکا به شدت ارزون شد. کشاورزای آمریکایی هم تصمیم به صادرات مرغ به اروپایی که دچار کمبود مرغ شده بود، گرفتن.

اما مدت کوتاهی از شروع صادرات نگذشته بود که اروپایی ها گفتن مرغ های آمریکایی با مواد شیمیایی و هوررمون بزرگ شدن و ارزش خوردن ندارن. عمده این شکایت ها از جانب فرانسه و آلمان غربی بود. کمی بعد هم برای جلوگیری از ورود این گوشت های آلوده به خاک اروپا، تعرفه سنگینی رو برای واردات ماکیان آمریکایی تنظیم کردن.

آمریکایی ها از این کار به شدت عصبی شدن. به حدی که یکی از سناتورهای ایالت آرکانزاس وسط جلسه ناتو شروع به شکایت در مورد وضعیت مرغ و خروس کرد. اما این عصبانیت به این راحتی ها فروکش نمیکرد، تا اینکه جانسون، رئیس جمهور وقت آمریکا، برای انتقام تصمیم گرفت تعرفه های واردات بعضی کالایی خاص از اروپا رو افزایش بده تا با اروپایی ها بی حساب بشن. (منبع)


اطلاعاتی در مورد مرغ و صنعت مرغ داری که احتمالا نمیدوسنیتد

احتمالا با اسم KFC باید آشنا باشید. یکی از رستوران های زنجیره ای مثل مک دونالد.


یه مدتی شایعه شده بود که این رستوران به قدری به مرغش حرارت میده که چیزی که به دست مشتری میرسه، مرغ نیست و اساس این شایعه رو هم تحقیقی عنوان کرده بودن که توسط دانشگاه همپشر صورت گرفته بود. بخاطر همین و به دستور دولت، اسم اصلی این رستوران که Kentucky Fried Chicken بود رو به KFC تغییر دادن.

بعدها البته مشخص شد که این شایعه دروغ کامل بوده و اصلن چنین تحقیقی انجام نشده. ظاهرا برای دانشگاه همپشر هم این موضوع خیلی گرون تموم شد، اونقدری که یه صفحه در سایتشون ساختن تا بگن ما چنین تحقیقی رو انجام ندادیم. (منبع)


اطلاعاتی در مورد مرغ و صنعت مرغ داری که احتمالا نمیدوسنیتد

آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، جنگی بزرگ علیه عراق رو به بهانه سلاح کشتار جمعی و شیمایی به راه انداخت. ولی میدونستید آمریکا با خودش چندین قفس مرغ هم برده بود؟

از اونجایی که آلودگی های ناشی از تخریب سازه های نفتی عراق باعث اخلال در کار دستگاه های شناسایی محیط های آلوده به مواد شیمیایی میشد، ارتش آمریکا مجبور به چاره اندیشی شد و نتیجه این فکرهای عمیق، استفاده از مرغ ها بود. مرغ ها سیستم تنفسی خیلی حساس تری (در مقایسه با سایر موجودات) دارن؛ پس هرجایی که مرغ ها زودتر میمردن، یعنی اونجا آلودگی داشت و سریعا میبایست ماسک و لوازم رو استفاده کرد.

اما حدودا یک هفته بعد از وارد کردن مرغ ها، فقط دوتا از مرغ ها تونستن از سفر سخت نجات پیدا کنن و باقی همگی مردن. ظاهرا قرار بود از مرغای محلی استفاده بشه، ولی در آخر تصمیم گرفته شد که کلا این کار رو ادامه ندن. (منبع)


اطلاعاتی در مورد مرغ و صنعت مرغ داری که احتمالا نمیدوسنیتد

قبلنا وقتی قرار بود مرغ هارو بگیرن، کارگرار باید این کارو به شکل دستی انجام میدادن که نه تنها برای کارگر مضرات زیادی داشت، مرغ ها هم به شدت شکنجه میشدن.
اما امروزه بجای اینکه یه کارگر به جون مرغ ها بیوفته و با بال یا پا بگیرتشون و وارونه حملشون کنه، دستگاهی ساخته شده که تخصصش جمع کردن مرغ هاست. این دستگاه میتونه در عرض 30 ثانیه حدود 200 مرغ رو جمع کنه.

شاید در نگاه اول کمی بی رحمانه بیاد، ولی جالبه بدونید که استفاده از این دستگاه آسب های وارده به مرغ های زبون بسته رو تا 30 درصد کمتر کرده. (منبع)


اطلاعاتی در مورد مرغ و صنعت مرغ داری که احتمالا نمیدوسنیتد

مرغ اول بوده یا تخم مرغ؟ سوال سختی که از 384 سال پیش از میلاد ذهن بشر رو به خودش مشغول کرده. جواب هایی هم که داده شده متفاوته، مثلا استفن هاکینز که یکی از نوابغ دنیاس اعتقاد داره اول تخم مرغ بوده.

پاسخ علم اما چیز متفاوتیه. ظاهرا در پوسته تخم مرغ نوعی پرتئین وجود داره که این پروتئین بدون وجود مرغ بوجود نمیاد. برخلاف نابغه ترین انسان بشر (بعد از آینشتاین)، علم اعتقاد داره اول مرغ وجود داشته، نه تخم مرغ. (منبع)





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد