منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

قهرمان شدن در بازی کلمات فرانسوی بدون دانستن فرانسوی!

قهرمان شدن در بازی کلمات فرانسوی بدون دانستن فرانسوی!

یک مرد 48 ساله اهل نیوزیلند موفق شد در مسابقه جورچین کلمات در زبان فرانسوی، همه حریفای خودشوی شکست بده؛ بدون اینکه یک کلمه فرانسوی بلد باشه!

«نیگل ریچاردز» اسم این مرد هست که با شرکت در یک مسابقه جورچین کلمات، تونست حریفایی از خود کشور فرانسه رو شکست بده. اما نکته جالب اینه که «ریچاردز» حتی معنی کلماتی که میساخت رو هم بلد نبود - بازی چورجین کلمات یک نوع بازی هست که شرکت کننده با کمک حروف باید کلمات معنی دار رو به شکل افقی و عمودی بسازه.

  

این مرد بازی جورچین کلمات رو از سن 29 سالگی و به توصیه مادرش شروع کرد. اگرچه که به گفته مادرش، بخاطر سطح پایین بودن «ریچادرز» در مدرسه و نداشتن استعداد در یادگیری کلمات، این بازی رو فقط برای تفریح به پسرش معرفی کرده بود.

اما بعد از چند وقت، علاقه شدید «ریچادز» به این بازی، با قهرمانیش در مسابقات ملی کشورش مشخص میشه. امروزه ریچاردز نه تنها در جورچین فرانسوی، بلکه در جورچین انگلیسی هم رتبه برتر جهان رو داره.

یک کارشناس، علت موفقیت «ریچادرز» در این بازی رو قدرت حافظه تصویریش میدونه. با کمک این حافظه هست که «ریچادرز» کلمات رو یادش میمونه. در حالی که نه معنی اون کلمات رو بلده و نه حتی میتونه با کنار هم قرار دادن اونا یک جمله بسازه.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد