X
تبلیغات
رایتل
دلایل علمی و روانشناختی اعتیادآوری نرم افزار اینستاگرام
اینستاگرام یا همون اینستای خودمون، شبکه اشتراک گذاری عکسه که بین ایرانی ها هم خیلی در حال محبوبیته. گفته میشه 90 درصد اعضای این شبکه زیر 30 سال سن دارن و روزی 544 میلیون عکس رو با هم به اشتراک میزارن.

«نیر ایال» محقق دانشگاه استنفورد آمریکا با دلایل مختلفی اعتقاد داره که این شبکه به طرز زیادی اعتیادآور هستش. دلایلی که این محقق آمریکایی ارائه داده در وبسایت بیزنس اینسایدر منتشر شده و به شرح پایینه:

عمل عکس گرفتن: عکس گرفتن یکی از عادت های خیلی قدیمی هست که ذهن همه مارو به یه چیز مشغول میکنه: اگه الان ازش عکس نگیرم، سوژه میپره و دیگه نمیشه عکسشو گرفت.

افکت های جذاب: اینستاگرام با داشتن افکت های جذابی که داره، زشت ترین عکس هارو جذاب و قابل اشتراک گذاری میکنه.

سرمایه کاربر: اما یه راز مهم اینجا مخفیه. هرچی عکس شما جذاب تر بشه کاری که شما با اون عکس انجام میدید، سرمایه بزرگی برای اینستاگرام هست؛ و اون کار، همون اشتراک گذاشتن عکس هاست.

  

اینستاگرام پیشفرض میشه: بعد از یه مدت و خصوصا از ترس اینکه نکنه سوژه از دست بره، شما به سمتی هدایت میشید که از نرم افزارهای جانبی (مثل دوربین خود گوشی) دیگه استفاده نمیکنید و برای عکاسی مستقیما سراغ اینستا میرید.

نمیخواید سوژه بپره: ترس شما از اینکه لحظه مناسب عکاسی از دست بره و دیگه چنین فرصتی پیش نیاد، یکی از مهم ترین دلایل استفاده از اینستاگرام هست.

و جالبه بدونید که هیچ کدوم از این وقایع و اعتیادآوری اینستاگرام اتفاقی نیست. موسس اینستاگرام، «کوین سیسترم» دانش آموخته رشته سیستم‌های نمادین از دانشگاه استنفورد هست. رشته سیستم‌های نمادین رشته مابین روانشناسی و علوم کامپیوتر هست. (منبع)