منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

آثار قیمتی‌ای که اتفاقی پیدا شدند

آثار باستانی قدیمی که اتفاقی پیدا شدن - مجسمه ونوس میلو در موزه لوور پاریس

در سال 1820 بود که کشاورزی یونانی به نام «یورگوس» در حال کندن زمینش در جزیره ایی به نام میلوس بود که به چندتا تیکه سنگ حکاکی شده میرسه. وقتی یکم بیشتر میکنه موفق میشه 4 مجسه - سه تا مجسمه هرمس (خدای بازرگانی و سخنوری) و یکی مجسمه الهه‌ی عشق رو پیدا کنه.

سه هفته بعد یک گروه باستان شناس با کشتی خودشونو به اونجا میرسونن و مجسمه رو میخرن و به فرانسه میبرن. لوئی هجدهم، پادشاه وقت فرانسه، به این مجسمه لقب «ونوس میلو» میده و به موزه لوور هدیش میده. امروزه این مجسمه یکی از آثار خیلی مشهور در تاریخ هنر جهان شناخته میشه.


  


آثار باستانی قدیمی که اتفاقی پیدا شدن - مجموعه تلویزیونی من عاشق لوسی هستم

جوآنا پرز، خانوم خونه داری بود که وقتی در حال تمیز کردن اتاق بود، موفق شد یه سری مطلب رو پیدا کنه که مشخص میشه تنها نمایشنامه های بجامونده از یکی از قدیمیترین سریال های آمریکایی، I Love Lucy هست.


ظاهرا بخاطر همکاری شوهر این زن با عوامل سازنده سریال، این نمایشنامه بهش هدیه داده شده بود و به مدت بیش از 30 سال زیر تخت قرار داشت.


آثار باستانی قدیمی که اتفاقی پیدا شدن - نقاشی ون گوگ

زوج میانسالی در ایالت ویسکانسین از یه کارشناسی هنری میخوان که بیاد خونشون و یه نقاشی رو براشون برآورد قیمت کنه. زمانی که این کارشناس تو خونه بود، یهو چشمش به یه تابلوی دیگه میوفته که زوج میانسال اعتقاد داشتن یه کپی از نقاشی ون گوگ هست. بعد از یه تحقیق کوچیک مشخص شد که این نقاشی، نسخه اصلی نقاشی مربوط به سال 1886 هست.

این نقاشی در سال 1991 به قیمت 1.4 میلیون دلار در حراجی به فروش رفت.


آثار باستانی قدیمی که اتفاقی پیدا شدن - رمان دستنوشته

«باربارا تستا» که در هالیوود کتابداری میکرد، در سال 1961 از پدربزرگش 6تا صندوق به ارث میبره. در طول 30 سال بعدی، کم کم داخل این صندوق هارو میگرده تا اینکه در سال 1990 موفق میشه مقاله‌ای 665 صفحه ای پیدا کنه که بعدها مشخص شد این متن، متن دستنویس کتاب ماجراهای هاکلبری فین، اثر نویسنده مشهور آمریکایی، مارک تواین هست.


آثار باستانی قدیمی که اتفاقی پیدا شدن - اعلامیه استقلال آمریکا

در ایالت پنسیلوانیا بود که یه کارشناس اقتصادی در حال بازدید از بازار وسایل دسته دوم، یهو چشمش به قاب عکسی چوبی میوفته. با 4 دلار ناقابل این قابل عکس رو میخره و وقتی به خونه رسید، عکس قدیمی داخلش رو در میاره و یهو داخلش یه تیکه کاغذ دست نوشته پیدا میکنه. مشخص شد که یک نسخه از اعلامیه استقلال آمریکاست که در سال 1776 نوشته شده بود.

این نسخه که یکی از 24 نسخه باقی مونده بود و در یک حراجی در سال 1991 به قیمت 2.4 میلیون دلار فروخته شد.


آثار باستانی قدیمی که اتفاقی پیدا شدن - مجسمه تاهاراقا

برای سال های زیادی کارکنان موزه باستان شناسی انگلیس دوچرخه های خودشونو به یه مجسمه سیاه رنگ میبستن.

در سال 2000 دو کارشناس متخصص در مصر باستان این مجسمه رو میبینن و متوجه میشن که این مجسمه متعلق به قرن هفتم بوده و مجسمه شاهی به نام تاهاراقا هست که روزی در منطقه‌ی سودان امروزی حکمرانی میکرده.

یکی از مسئولای شورای شهر محلی که موزه در اونجا قرار داره گفته که خیلی عجیبه که چطور این مجسمه سر از زیرزمین موزه درآورده.




* شرمنده بابت سانسور






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد