منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

جنایت‌هایی که از فیلم‌ها الهام گرفتند

جنایت بر اساس فیلم

پرتقال کوکی
در سال 1972 بود که «استنلی کوبریک» از کمپانی برادران وارنر درخواست کرد جدیدترین فیلمش، «پرتقال کوکی» رو در بریتانیا جمع کنن. علت این درخواست، ایجاد شدن موجی از جنایت در بریتانیا بود که مجرمینش تحت تاثیر این فیلم قرار گرفته بودن. فیلم در خصوص گروهی از نوجوونا هست که میرن و یه سری کارها انجام میدن.

کارشناسای پلیس ارتباط جرائم مختلفی رو بعد از انتشار این فیلم، مرتبط با این فیلم دونستن؛ مثل:


- کشته شدن پیرمردی توسط یک نوجوان 16 ساله، بر اثر دیدن همین صحنه در فیلم.

- تجاوز به دختری 17 ساله توسط یک گروه. در فیلم هم «الکس» (یکی از شخصیت ها) به همراه گروهش وارد یک خونه میشن و همین کارو انجام میدن.

- کتک زدن دختربچه توسط پسری 16 ساله در حالی که لباس شخصیت های این فیلم رو پوشیده بود.

فیلم پرتقال کوکی به مدت 27 سال در بریتانیا ممنوع الانتشار بود و زمانی که کارگردان فیلم از دنیا رفت، مجوز پخش دریافت کرد. کارگردان این فیلم، استنلی کوبریک، اظهار کرده بود که بخاطر این فیلم، چندین و چند پیام تهدید به قتل دریافت کرده و تظاهرات زیادی جلوی خونشون برگزار شده.

  


جنایت بر اساس فیلم

شکارچی گوزن
فیلم شکارچی گوزن، فیلمی ضد جنگ، در خصوص مخالفت با جنگ ویتنام هست که بازیگران سرشناسی مثل رابرت د نیرو و کریستوفر واکن در اون بازی کردن. اما از زمان پخش این فیلم، خودکشی های زیادی الهام گرفته شده از روی این فیلم شروع شد.


در قسمتی از این فیلم، ویتنامی ها که موفق شده بودن تعدادی اسیر بگیرن، اسیرا رو مجبور میکنن که «رولت روسی» بازی کنن. بازی رولت روسی به این شکله که در تفنگی با ظرفیت 6 گلوله، فقط یک گلوله باید گذاشته بشه و خشاب رو میچرخونن و یهو میبندنش؛ به شکلی که کسی ندونه تیر کجای خشابه.

بعد اسلحه رو باید روی سر گذاشته و شلیک کرد. به شکل شانسی یا گلوله شلیک میشه یا قسمت های خالی تفنگ میان.


بر اساس گزارش ها، بعد از انتشار این فیلم بود که خیلی از خودکشی ها جلوی دوستان و اقوام شکل گرفته و باعث شده تمام این خودکشی هارو به فیلم شکارچی گوزن ربط بدن. تعداد این قتل ها چیزی بین 28 تا 38 قتل عنوان شده.



جنایت بر اساس فیلم

سریال دکستر
سریال دسکتر در خصوص شخصیتی به نام دکستر مورگان هست که مامور پلیسه. ولی در شب ها شروع به قتل و جنایت میکنه. قربانیای دکستر افراد مجرم و خطرناکی بودن که دکستر شبانه به سراغشون میومد و به قتلشون میرسوند. اما در مدت 7 سالی که این سریال در حال پخش بود، گزارش های زیادی در خصوص قتل از نوع این سریال منتشر شد.

دختر 21 ساله ای که مشهور شد به قاتل دکستر، پدر 49 ساله خودش رو به قتل میرسونه. دادگاه این دختر رو در سال 2011 به 7 سال زندان محکوم کرد.

قتل بعدی مرتبط با این فیلم هم باز هم کار یک زن هست!! زنی 19 ساله که ادعا کرده فقط دو نفری رو که واقعا سزاوار مرگ بودن رو کشته. یکی از قربانیاش شخصی به اسم توری بوده و قربانی دومش هم شوهر 22 سالش بود.

در سال 2010 بود که پسر 17 ساله ای به نام اندرو آنتونی کونلی به پلیس گفت که تحت تاثیر سریال دکستر، برادر 10 سالش رو به قتل رسونده.


جنایت بر اساس فیلم

بتمن
«جیمز هولمز» نام شخصیه که در عکس بالا (سمت راست) میبینید. ایشون تحت تاثیر فیلم بتمن، یک شب وارد سینمایی که در حال پخش فیلم بتمن بود میشه و مردم رو به رگبار گلوله میبنده. در این تیراندازی که با چندین اسلحه مختلف صورت گرفت، بیشتر از 80 نفر کشته و زخمی شدن.

گفته میشه زمانی که پلیس در حال دستگیریش بود، این بیمار روانی، خودش رو به عنوان جوکر معرفی کرد.

دادگاه جیمز هولمز قراره در دسامبر 2014 برگزار بشه.





نظرات 1 + ارسال نظر
چتر شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 19:24 http://koooleposhti.blogsky.com

اسم این فیلمه که این عاقا هه ی عکس آخری توش بازی کرده بتمنه؟ هنون جوکر...


راستی این فیلم سنتوری رم باید جمش کنن از ایران.. من اون موقع که دیدم چارم پنجم ابتدایی بودم، چناااااااان جوی ما را گرفته بور! اصن یه وضی

آره. اگه اشتباه نکنم واسه نسخه یکی مونده به آخریش (طرف 2012) هستش. آخرین نسخش در مورد جوکر نیس.

سنتوری؟؟ آخه فیلم ایرانی؟؟؟ :|

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد