منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

5 تئوری آمریکایی که معلوم شد واقعی بودند

تئوری های تاریخی که واقعیت داشتند

تئوری: فرماندهان ارتش آمریکا، طرحی را برنامه ریزی کرده بودند که بر اساس آن، در آمریکا اعمال تروریستی انجام داده و آن را به گردن کوبا می‌اندازند. به این طریق، مردم آمریکا با جنگی علیه کوبا موافقت خواهند نمود.

واقعیت: طرح فوق برای انجام وقایع تروریستی توسط خود آمریکایی ها، بر روی آمریکایی ها، بر طبق اسناد منتشره، صحیح است؛ اما جان اف کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا، با این طرح مخالفت کرد و هیچ وقت اجرایی نشد.


بر اساس این طرح، شهروندان در خیابان هدف گلوله قرار میگرفتند، قایق های حامل پناهجویان که از کوبا عازم آمریکا بودند، در آب های عمیق غرق می‌شدند، موج تروریستی در پایتخت آمریکا، واشینگتن دی‌سی به راه می‌فتاد و افرادی را به اتهام بمبگذاری - در حالی که هیچوگاه چنین کاری نکرده بودند - بازداشت می‌شدند.

قرار بود با جعل اسناد عنوان شود که مهاجران کوبایی و شخص فیدل کاسترو در پشت این حملات تروریستی هستند. شاید بدترین قسمت این داستان نیز جایی باشد که برنامه ریزی شده بود که یک هواپیمای کوبایی، یکی از هواپیماهای مسافربری آمریکا را میبایست منهدم کند. که البته این طرح با مخالفت کندی رو به رو شد و هیچ وقت به مرحله اجرا نرسید. (منبع)

 

 

تئوری های تاریخی که واقعیت داشتند

تئوری: مرکز بهداشت عمومی آمریکا، در بین سال های 1932 تا 1972 روی سیاه پوستان روستایی آمریکا که مبتلا به بیماری سیفیس بودند، آزمایشات پزشکی ایی انجام داد و مردم روستا نیز به گمان اینکه در حال دریافت خدمات پزشکی مجانی هستند، کمال همکاری را با آنها بجا آوردند؛‌ ولی در عمل، در مورد بیماری هیچ چیز به آنها گفته نشد و حتی بعد از کشف داروی درمان، در خصوص درمان هیچ اقدامی صورت نگرفت.


واقعیت: تئوری فوق نیز بر اساس اسناد منتشر شده دولت آمریکا و دانشگاه ویرجینیا، درست اعلام شده است و متاسفانه در واقعیت نیز، دولت آمریکا حتی سال ها بعد از کشف داروی درمان، از دادن آن به شهروندان سیاه پوستش جلوگیری میکرد.

تا دهه 1970 میلادی، حدود 128 مرد به علت مبتلا شدن به این بیماری و یا بیماری های وابسته به سیفیس جان خود را از دست دادند. در این میان، 40 زن نیز به علت مبتلا بودن به سیفیس، کودکانی آلوده به این بیماری را به دنیا آوردند.


از این واقعه، به عنوان یکی از بدترین اعمال نژادپرستانه در حرفه پزشکی یاد می‌شود. (منبع 1) (منبع 2)


تئوری های تاریخی که واقعیت داشتند

تئوری: در دهه 1980 سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) وارد تجارت مواد مخدر در شهر لس آنجلس شد و مواد مخدر را به مردم فروخته است.


واقعیت: به نظر خیلی عجیب خواهد بود که یک ارگان امنیتی چنین کاری انجام دهد، ولی این موضوع کاملا واقعی است. در این زمینه، شخصی به نام گری وب، کتابی نیز منتشر کرده و پرده از این راز برداشت و چگونگی دخالت سی آی ای در قاچاق و ورود مواد مخدر به آمریکا را بیان کرد. این نویسنده، در سال 2004 به طرز مرموزی با 2 گلوله خودکشی کرد. (منبع)


تئوری های تاریخی که واقعیت داشتند

تئوری: در دهه 1940 و زمانی که جنگ سرد به تازگی شروع شده بود، سی آی ای پروژه ای سری به نام عملیات ماکینگ‌برد (به فارسی: عملیات مرغ مقلد) را به اجرا در آورد. هدف از اجرای این عملیات، خریداری پشتیبانی رسانه ها و همچنین حقوق بگیر کردن تمام روزنامه نگاران، به شکل مستقیم از سی آی ای بود. از مجریان این عملیات، فرنک ویسنر، الن دولس، ریچارد هلمز و فیلیپ گراهام (از ناشران روزنامه واشینگتن پست) بودند.

واقعیت: بر طبق اسناد، این عملیات واقعیت داشته است.

طرح فوق برای خریدن ژورنالیست ها و خبرهای آنان بوده و در واقع نوعی استخدام آنها به عنوان جاسوس، از طرف سی آی ای بود. از جمله رسانه هایی که در این عملیات زیر نظر بودند میتوان به ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، ای‌بی‌سی، نوزویک، تایمز، اسوشیتدپرس، رویترز و چند رسانه مشهور دیگر آمریکایی اشاره نمود. (منبع 1) (منبع 2)


تئوری های تاریخی که واقعیت داشتند

تئوری: اف بی آی آمریکا مجموعه پروژه هایی را برای تخریب کلیه فعالان اجتماعی مخالف به اجرا درآورد تا مخالفان خود را بی اعتبار و دروغگو جلوه دهد.

واقعیت: باز هم بر طبق اسناد مربوطه که از سوی دولت آمریکا منتشر شد، این موضوع نیز واقعیت دارد.

اف بی آی در تلاش بود تا صدای کلیه مخالفین خود را، از جمله منتقدین جنگ ویتنام، فعالان اجتماعی نظیر مارتین لوتر، روزنامه‌نگاران منتقد و ... را به کلی از بین ببرد. در این راه، روش های مختلفی تعریف شده بود، منجمله جنگ روانی علیه مخالفین، تهمت و افترا با استفاده از اسناد جعلی، گزارشات دروغین به رسانه ها و ایجاد موجی از خشونت و ترور.


نوع جدید همین عملیات، امروزه نیز در حال اجراست و پروژه جاسوسی آژانس امنیت ملی (ان اس ای) یکی از موارد گنجانده شده در آن است. (منبع 1)(منبع 2)




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد