منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

رازهایی ناشناخته درخصوص حیوانات

رازهایی در مورد حیوانات

مگس های میوه خوار قبل از هر کاری فکر میکنن
عمر مگس های میوه(خوار) (Fruit Fly) کمتر از 60 روزه، ولی با توجه به این عمر کم، توسعه ذهنی این نوع از مگس ها ظاهرا بسیار بالاست. طبق نتایج بدست اومده از تحقیقات انجام شده در دانشگاه آکسفورد، مگس های میوه خوار قبل از انجام هر کاری در موردش فکر میکنن.

این مگس ها با همون مدل های ریاضیاتی شروع به تجزیه و تحلیل میکنن که آدمی از اون ها استفاده میکنه. مدت زمان این تجزیه تحلیل هم متفاوته، هرچی عمل سخت تر باشه، این مگس ها مدت بیشتری رو به فکر کردن مشغول میشن.

 


رازهایی در مورد حیوانات

شامپانزه ها هم در فشن در رقابتن!
طبق تحقیقات صورت گرفته که در انیمال کاگنیشن هم چاپ شده، شامپانزه ها بشدت به مد شدن چیزی حساسن و در صورت مد شدن، در پیروی کردن ازش با هم رقابت میکنن.

این تحقیقات روی یه شامپانزه به نام جولی صورت گرفت. جولی با انجام حرکاتی، به شکل مداوم، باعث شد تا بقیه شامپانزه ها هم همون حرکت رو کم کم تقلید کنن، تا جایی که بعد از مرگ جولی، این حرکت همچنان در بین اون شامپانزه ها ادامه داشت.


رازهایی در مورد حیوانات

سگ ها بوی عطر انسان های مهربونو راحت‌تر از بوی همنوع‌های دیگه خودشون تشخص میدن و یادشون میمونه.
طبق تحقیقات انجام شده روی 12 سگ از نژادهای مختلف، مشخص شد که سگ تفاوت بزرگی بین انسان هایی که دوسش دارن و دیگر سگ هایی که دوسشون دارن قائله.

طبق این آزمایشات ثابت شد که سگ های مورد آزمایش قرار گرفته، بوی عطر انسان هایی رو که بهشون مهربونی میکردن رو خیلی بهتر و بیشتر به یاد نگه میدارن تا بوی همنوعان خودشونو. البته این تحقیق نتونست ثابت بکنه که این عشق علتش چیه.



رازهایی در مورد حیوانات

گنجیشک هایی با آوازهای کمتر حافضه بهتری دارن.
طبق تحقیقات محققین در دانشگاه دوک مشخص شد هر گنجیشکی که آواز کمتری بخونه، قدرت حافظه بالاتری داره و معمولا زودتر دستش به غذا میرسه، چون جای غذا رو به یاد داره.

طبق این تحقیقات ثابت شد که رابطه نزدیکی بین یادگیری آواز و قابلیت های ذهنی دیگه وجود داره. برای یادگیری آواز، قسمت های مختلفی در مغز پرنده باید کار کنن، هرچی این قسمت ها بیشتر بشه و در کل، قسمت های بیشتری از مغز درگیر یادگیری آواز بشه، منابع کمتری در مغز خالی میمونن و درنتیجه توانایی های ذهنی پرنده کمتر میشه.



رازهایی در مورد حیوانات

نوعی از فنچ‌ها وجود دارن که بسته به موقعیت، قابلیت وانمود کردن یک رفتار یا شخصیت دیگه‌ایی رو دارن.
طبق تحقیقات دانشمندا در دانشگاه زوریخ، نوعی از فنچ ها وقتی در شرایط خاص قرار میگیرن، مثل مقابل همنوع جوون تر یا مقابل رقیبشون (در مقابل یه فنچ ماده) یا حتی در مقابل کسی که میخواد به حریمشون تجاوز کنه، اگه مریض باشن، وانمود میکنن که سالم هستن!!

این عمل تا حد بسیاری به هوش بالای این پرنده مربوطه ولی البته باعث گسترش بیشتر بیماری (در صورت واگیردار بودنش) هم میشه.



رازهایی در مورد حیوانات
موش ها حافظه ایی همچون کامپیوترها دارن.
در کامپیوتر حافظه ایی به نام رم وجود داره که حافظه‌ایی موقتی، ولی با سرعت بالاست. تمام برنامه های در حال اجرا وارد اون میشن و بعد از بسته شدن برنامه، از این حافظه هم خارج میشن. طبق تحقیقات مشخص شده که ظاهرا موش ها هم دقیقا یک حافظه‌ی موقت برای تجزیه و تحلیل کارهای در حال انجام دارن.
این نتایج محققین رو بسیار شگفت زده کرد که پستانداران ساده ایی مثل موش ها هم دارای حافظه‌ی اینچنین پیشرفته هستند. این حافظه به موش ها برای تصمیم گیری کمک زیادی میکنه و بدون اون موش ها توانایی گرفتن تصمیمات سازنده در شرایط مختلف رو ندارن.

نظرات 1 + ارسال نظر
ژینوس سه‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:12 http://kooleh-poshti.blogsky.com

چه حیوانات با شعوری!! :))

قدر خداست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد