منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

آیا میدونید...؟؟؟ (قسمت سوم)

گم شدن یک بمب اتمی آمریکا

میدونستید که: یه بمب هسته ای در نزدیکی های سواحل ایالت جورجیا گم و گور شده؟؟
در 5 فوریه 1958 طی یک حادثه هوایی، هوایمای حامل یک بمب هسته ای دچار صدمه میشه. خلبان از ترس اینکه ممکنه این بمب بخاطر حادثه از جاش شل بشه و یهو بیوفته سر مردم، تصمیم میگیره ریسک نکنه و بمب رو انداخت داخل آب. بعد این ماجرا نیروی دریایی آمریکا کل منطقه رو برای این بمب جستجو کرد، ولی تا الان هنوز نتونسته پیداش کنن!
 

 

جمعیت بالای بنگلادش

میدونستید که: جمعیت بنگلادش از روسیه بیشتره؟

روسیه بزرگ ترین کشور جهانه، اما بنگلادش که مثل یه قطره داخل روسیه گم میشه، جمعیتی 156 میلیونی داره. در حالی که جمعیت روسیه  143 میلیون نفره!

اندازه بنگلادش کمی از اندازه ایالت نیویوک آمریکا بزرگ‌تره.



سیناپس و ستاره های کهکشان

میدونستید که: بیشتر از تعداد ستاره های جهان، در سر شما سیناپس وجود داره؟
سیناپس نام محل اتصال دو رشته عصبی هست. تعداد این محل ها که فقط در سر وجود داره، از تعداد کل ستاره های کهکشان که دانشمندا تخمین زدن 200 میلیارد باشه بیشتره.



تجویز هروئین بجای دارو

میدونستید که: هروئین برای درمان سرفه کودکان استفاده میشد؟
شرکت داروسازی ای در آلمان که متخصص تولید آسپیرین بود، در حدود سال 1890 استفاده از هروئین رو به شکل تجاری درآورد و به عنوان داروی مفید برای سرفه کودکان معرفیش کرد. فاجعه زمانیه که بعد از مشخص شدن خطرناک بودن این ماده، استفاده از اون همچنان تا سال 1912 ادامه داشت.
در آمریکا هم تا سال 1914 هروئین با نسخه پزشک به بیماران ارائه میشد اما در 1924 به دستور سازمان غذا و داروی آمریکا، مصرف این ماده مخدر ممنوع اعلام شد.



جاسوس دوجانبه جنگ جهانی دوم

میدوسنیتد که: یک جاسوس در جنگ جهانی دوم، هم از هیتلر جایزه گرفت و از طرف مقابل؟
اسم این شخصی خوآن گارسیا - متولد اسپانیا - بود که ابتدا به سمت متحدین رفت و درخواست کار به اونا داد، اما مورد پذیرش قرار نگرفت. بعد از رد شدن به سمت نازی ها رفت و به عنوان جاسوس مشغول به کار شد. اما اطلاعاتی که میداد معمولا نصف نصف درست بودن تا اینکه در نهایت متحدین هم تصمیم به استخدامش میگیرن تا از اطلاعاتش استفاده کنن. این جاسوس دوجانبه بخاطر ارائه اطلاعات مهم - اما نصفه ای - که به آلمانی ها داد، نشان صلیب آهنی رو دریافت کرد و از طرف دیگه بخاطر کمک اطلاعاتی به متحدین، یک مدال از امپراطوری بریتانیا هم دریافت کرد.



دانشگاه هاروارد و دیفرانسیل

میدونستید که: دانشگاه هاروارد زودتر از اختراع مبحث دیفرانسیل و انتگرال ساخته شد؟
هاروارد قدیمی ترین مرکز آموزش عالی آمریکا محسوب میشه که در سال 1636 ساخته شد. مبحث دیفرانسیل و انتگرال که در ریاضیات وجود داره چندین سال بعد در دهه 1680 مطرح شد؛ یعنی تقریبا 50 سال بعدش.



پارک اتریش

میدونستید که: پارکی در کشور اتریس وجود داره که هرسال در فصل بهار زیر آب میره؟
این پارک در فصل های سرد و زمستون به منظره بسیار زیبایی داره و شامل یک دریاچه کوچیک هم میشه. اما با شروع بهار و آب شدن یخ و برف کوه های اطراف، این پارک با همه گیاهان و درختاش زیر آب میره.



همچنین:

آیا میدونید...؟؟؟ (قسمت اول)

آیا میدونید...؟؟؟ (قسمت دوم)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد