منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

منم بلدم بنویسم! - وقایع عجیب جهان

عجیب ترین های دنیا، به روایت عکس...

مافیا (سیسیل)


مافیا یک گروه مشهور جنایی است که در قرن نوزدهم و در سیسیل ایتالیا پدیدار شد، بسیاری مافیا را با نام Cosa Nostra نیز میشناسند. مافیا از گروه های کوچکتری به نام "خانواده" تشکیل شده است. هر خانواده معمولاً به شهر، روستایی یا در شهرهای بزرگ به قسمتی از شهر حکومت میکند.


امروزه علاوه بر سیسیل ایتالیا، شاخه های بسیاری از مافیا در سراسر دنیا گشترش یافته که میتوان از این جمله به کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا اشاره نمود.
در این نوشتار ما به مافیای سیسیل که مشهور به Cosa Nostra است خواهیم پرداخت.

_ساختار هر خانواده در مافیا
امروزه و بر طبق تخمین هایی که زده شده احتمال میدهند که حدوداً 100 خانواده با بیش از حدوداً 3500 تا 4000 عضور وجود داشته باشد. بیشتر این گروه ها در غرب سیسیل و کمی هم در استان پالرمو ایتالیا ساکن هستند.

 1) سلسله مراتب یک خانواده
در سال 1984، یک مخبر مافیایی به نام توماسو بوسکتا، در مورد ساختار هرمی مافیا توضیحاتی داد که به شرح زیر است.
هر خانواده در مافیا توسط یک رئیس (capofamiglia) اداره و هدایت میشود. هر رئیس یک جانشین (underboss) و یک یا چند مشاور (consigliere) برای خود دارد. بعد از جانشین، یک capodecina وجود دارد که وظیفه ی سازماندهی و فرماندهی سربازان (soldiers) را بر عهده دارد. هر capodecina میتواند تا 10 سرباز را فرماندهی کند.
بعد از سربازان تقریباً میتوان گفت که خانواده تمام میشود و افرادی که بعد از سربازان وجود دارند مردم عادی ای هستند که حامی یک خانواده میشوند، معمولاً مردم معمولی جزو افراد یک خانواده محسوب نمیشوند و فقط یک حامی هستند.


همچنین یک رئیسی وجود دارد که از همه ی رئسا قدرتمند تر است. نام وی را (capo di tutti capi) - به معنی رئیس ریسا گذاشتند که معمولا کل خانواده های Cosa Nostra (مافیا) را کنترل میکند.
(عکس پایین این ساختار را به شکل هرمی نشان میدهد)


ساختار هرمی مافیا


  2) عضویت
به طور سنتی و قدیمی، فقط مردها اجازه دارند که عضو مافیای سیسیل باشند هرچند که امروزه دیگر زن ها هم کمی حق عضویت دارند. در مافیا به هیچ وجه بحثی به نام ارث و میراث وجود ندارد و عضویت و رتبه ی افراد به هیچ وجه نمیتواند ارثی بوده و از کسی به کس دیگری برسد. مثلاً هیچ وقت فرزند یک رئیس نمیتواند رئیس باشد.

_تشریفات در مافیا
 1) مراسم ها و جشن ها
بعد از اینکه پلیس موفق به دستگیری جیووانی بروسکا شد، اطلاعات بسیار جالبی در مورد نحوه ی برگزاری جشن ها بدست آورد. اعترافات این شخص به شرح زیر است:
در سال 1976 او را به مهمانی ای در حومه ی شهر دعوت میکنند. بعد از رسیدن به مکان مهمانی، او را به یک اتاقی هدایت میکنند که چندین عضو مافیا دور یک میز نشسته بودند و روی میز یک چاقو و یک عکس از شخصی مقدس وجود داشت.


در ابتدا افراد داخل اتاق از او خواستند که در مورد تعهدش و همچنین در مورد قتل و احساساتش توضیحاتی دهد.
بعد از اینکه او اظهاراتش را تمام کرد، بلندپایه ترین رئیس آن جمع یعنی سالواتور رینا، نوک انگشت او را کمی خراش داد تا خونی از آن جاری شود و سپس خون را بر روی آن عکس مقدس ریختند.

همچنان که عکس خونی در دو دست او بود، عکس را آتش زدند و رئیس بزرگ به او چنین گفت: «اگر به مافیا خیانت کنی، گوشت بدنت به مانند این عکس مقدس خواهد سوخت»


 2) معرفی اشخاص به یکدیگر
هیچ شخص مافیای ای اجازه نداشت خودش را به دیگر اعضا معرفی کند. اگر او میخواست که با شخصی دوست شود یا رابطه ای برقرار کند میبایست از شخص سومی استفاده میکرد که این کار را انجام دهد. شخص سوم میبایست هر دو طرف را بشناسد و بعد هر رو را به یکدیگر معرفی میکرد. با این کار این ضمانت ایجاد میشد که هر دو شخص قابل اعتماد هستند و دروغی در کار نیست.

_اعمال جنایی ای که مافیا انجام میدهد (کسب درآمد مافیا)
 1) پول های ماهیانه
مافیا بطور منظم هرماه از کلیه ی مغازه داران پولی میگیرند. پول ماهیانه از 200 یورو برای یک مغازه ی کوچک شروع میشود و تا 5000 یورو برای یک سوپرمارکت هم افزایش می یابد. افراد و مغازه دارانی که پول را ماهیانه ندهند، معمولاً مورد آزار و اذیت قرار میگیرند. این آذار و اذیت ها معمولا بیشتر صدمه به صورت صدمه زدن به لوازم و اجناس مغازه است و معمولاً تنبیه و ضربات فیزیکی به بدن انجام نمیشود.

 2) تجارت مواد مخدر
سیسیل یکی از مراکز عمده تجارت مواد مخدر مافیا است. تخمین زده میشود که در سال 2003، بیش از 8 بیلیون یورو از این طریق مافیا پول درآوردند.

 3) تجارت جنگ افزار
مافیا در این امر هم شاهکار کردند و در سال 2003 حدوداً 1.5 میلیارد یورو کسب درآمد داشتند.

 4) قرض پول
مافیا به افراد پول نیز قرض میدهد. البته این کار به صورت تجارتی برای آنان است. این تجارت به حدی بود که در سال 2007 و بر طبق تخمین ها، بیش از 25.2درصد تجار (مغازه داران و...) به مافیا بدهکار بودند.


_اعمالی که از نظر مافیا انجامشان ممنوع است
چند عمل وجود دارد که هیچ کدام از اعضای مافیا آنها را انجام نمیدهند. از این موارد میتوان به لیست زیر اشاره نمود:
 
 1) دزدی ممنوع: یک عضو مافیایی به هیچ وجه اجازه ی دزدی ندارد (دزدی هایی مانند بالا رفتن از خانه ی مردم یا کیف قاپی)
 2) آدم رباعی هرگز: آدم ربایی و بچه دزدی هم در بین افراد مافیایی ممنوع است و بشدت نسبت به آن منع شده اند.


منبع:
ویکی پدیا
به روز رسانی: 3 مرداد 1393 (نگارشی)

نظرات 3 + ارسال نظر
شبنم یکشنبه 13 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:38

خیلی جالب بود .

ممنون که اومدی پیشم

مامان رهام دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:13

مفید بود ممنون
ما هم آپیم و منتظر شما

الان میام

محمد دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 16:08 http://kumail.blogsky.com

سلام.
عجب قوانینی دارند.

سلام
قوانینشون واقعا جالبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد